Přeposlat Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem

23.11.2015 | Tisková zpráva | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

Tzv. M-commerce roste třikrát rychleji než E-commerce. Nákupy prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu zažívají boom.

Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem

Mobilní nákupy v uplynulých třech letech každoročně dosahovaly zhruba 42procentního nárůstu v objemu i hodnotě. Naproti tomu u klasických online nákupů prostřednictvím počítače se nárůst pohyboval pouze kolem 13 procent. Vyplývá to ze statistik asociace Visa Europe. „Obliba nákupů přes mobil jde ruku v ruce s rozvojem nových platebních technologií. Díky chytrým telefonům jsou uživatelsky stále pohodlnější,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Severské země jdou příkladem

Z dostupných statistik vyplývá, že trend mobilního nakupování se nejrychleji ujímá v severských státech Evropy. Dánsko od roku 2013 hlásí každoročně dokonce 55procentní nárůst, v těsném závěsu je Norsko (54 %) a Švédsko (52 %). Stejné hodnoty (52 %) dosahuje i Čína. Ta už nyní celosvětově vévodí žebříčku zemí s nejvyšším podílem lidí, kteří k nákupům aktivně využívají chytrý telefon nebo tablet – na tamním trhu jich je 68 procent. Následují Spojené arabské emiráty  (57 %) a Turecko (53 %).

Zdroj: Statistiky asociace Visa Europe

Muži utrácejí víc než ženy

Průměrná výše jedné transakce prostřednictvím mobilního telefonu se v přepočtu pohybuje kolem 2400 korun. Zajímavé je, že při nákupech pomocí tabletu bývá utracená částka až o třetinu vyšší – kolem 3250 korun na jednu transakci.

Pokud jde o jednotlivé transakce, muži utrácejí v průměru o čtvrtinu víc než ženy (96 ku 120 dolarům, což v přepočtu odpovídá cca 3000 ku 2400 Kč). „Vychází to ze zaměření na odlišný sortiment. Zatímco ženy nakupují především oblečení a produkty z oblasti péče o krásu a zdraví, kde pořizovací částky nejsou tak vysoké, muži mnohem častěji nakupují vybavení pro sport nebo nejrůznější technické vybavení a elektroniku,“ vysvětluje Marcel Gajdoš.

Zdroj: Statistiky asociace Visa Europe

Česká republika nezůstává pozadu

Trend rostoucí obliby nákupů prostřednictvím chytrého telefonu se nevyhýbá ani České republice. Dokládá to mimo jiné i úspěšnost aplikace Visa Portmonka, která uživatelům umožňuje nahrát si veškeré věrnostní a zákaznické karty do mobilu a čerpat u obchodníků po celé republice řadu akčních nabídek prostřednictvím digitálních slevových kuponů.

„Z našich průzkumů vyplývá, že Češi milují inovace a moderní technologie. Chytrý telefon dnes vlastní většina lidí a my jim prostřednictvím aplikace Visa Portmonka chceme ukázat, jak výhodné i bezpečné je placení mobilem,“ uvádí Marcel Gajdoš.

Celosvětové statistiky potvrzují, že právě digitální slevové kupony si spotřebitele zcela získaly. Na základě statistik společnosti Visa Europe odborníci odhadují, že v roce 2019 bude digitální slevové kupony prostřednictvím mobilních telefonů aktivně uplatňovat více než miliarda uživatelů, což je v porovnání s rokem 2014 prakticky dvojnásobek.

Veškeré uvedené číselné údaje pocházejí z konsolidovaných, veřejně dostupných zdrojů Visa Europe.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.