Přeposlat Obliba netradičních značek telefonů roste. Češi si častěji vybírají přístroje čínských a tchajwanských výrobců

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Obliba netradičních značek telefonů roste. Češi si častěji vybírají přístroje čínských a tchajwanských výrobců

27.11.2014 | Tisková zpráva | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

Trh s chytrými telefony v České republice doznává změn. Zatímco ještě před třemi lety se o většinu zákazníků dělila jen úzká skupina tradičních výrobců, nově mezi Čechy roste zájem o telefony méně tradičních značek vyráběných v Číně. Vyplývá to alespoň ze statistik a přehledu prodejů vybraných značek společnosti Expert Elektro za roky 2012 až 2014.

Obliba netradičních značek telefonů roste. Češi si častěji vybírají přístroje čínských a tchajwanských výrobců

Asijští výrobci, kteří zásobují domácí trh chytrými telefony, patří u zákazníků dlouhodobě mezi nejvyhledávanější. Podle údajů společnosti Expert Elektro dominuje na špici v prodejích chytrých telefonů i v letošním roce korejský Samsung. „V roce 2012 se na našich celkových prodejích chytrých telefonů jen tento korejský výrobce podílel z více než poloviny. Letos sledujeme, jak se spotřebitelská poptávka rozšiřuje i směrem k dalším asijským konkurentům jako je například Huawei nebo Acer. Na domácí trh vstupuje i celá řada dosud neuvedených značek, které se rovněž začínají čím dál více prosazovat na úkor tradičních výrobců,“ řekl Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro.

Podíly vybraných značek na prodejích chytrých telefonů:

 

2012

2013

2014

Vybraní tradiční výrobci (Samsung, Sony, Nokia)

93%

42%

38%

Vybraní netradiční výrobci (GoClever, MyPhone, Huawei, Prestigio, iGET, Acer, Alcatel)

7%

58%

62%

Zdroj: Expert Elektro

Do popředí zájmu kupujících se vedle chytrých telefonů z Asie dostávají i nováčci z řad evropských nebo dokonce lokálních značek. Zatímco v roce 2012 byl zájem o telefony netradičních výrobců výrazně nízký, v letošním roce se podílely na prodejích společnosti Expert Elektro více než šedesáti procenty.  Pro většinu značek pak platí, že z důvodu vysoce konkurenčního prostředí každoročně přicházejí s novými, často významně inovovanými produkty. „Tento trend se netýká jen tradičních značek, ale i méně známí výrobci se co do technického vybavení i designu snaží vyrovnat konkurenci. Vedle toho ale kladou důraz i na cenovou dostupnost,“ vysvětlil Robin Weintritt.

Podíly cenových kategorií na prodejích chytrých telefonů v kusech:

 

2012

2013

2014

0 až 5000 Kč

80%

85%

85%

5000 až 10000 Kč

15%

9%

12%

10000 až 15000 Kč

2%

2%

0%

15000 a výše

3%

4%

3%

Zdroj: Expert Elektro

Nejčastěji si lidé pořizují chytré telefony do hodnoty 5000 Kč. Zájem o tuto cenovou kategorii dokonce oproti roku 2012 mírně stoupl na osmdesáti pěti procentní podíl. „Chytré telefony v cenovém rozmezí deset až patnáct tisíc korun jsou pak nejméně vyhledávané. U prémiových modelů v ceně nad patnáct tisíc korun pak z hlediska prodejů sledujeme menší ale zároveň dlouhodobě stabilní zájem,“ doplnil Robin Weintritt, podle kterého jsou podobné trendy patrné i u další žádané elektroniky jako jsou tablety nebo notebooky.

Poptávka po chytrých zařízeních stoupá každoročně zejména v období vánoční nákupní sezóny. Podle zkušeností Expert Elektro nebude letošek výjimkou, a zájem po elektronice poroste až dvouciferným tempem.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Obliba netradičních značek telefonů roste. Češi si častěji vybírají přístroje čínských a tchajwanských výrobců


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.