Přeposlat BenQ-Siemens EF51 - Hyper recenze

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BenQ-Siemens EF51 - Hyper recenze

21.02.2007 | Martin Chroust | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Telefon s netradičním designem a krytem klávesnice – to je Benq-Siemens EF51? Tento model svými rozměry 89x49x18 mm připomíná spíše mp3 přehrávač, než-li mobilní telefon. Čím se od svých vrstevníků tolik liší?

Displej modelu podporuje pouze rozlišení 128x128 obrazových bodů, ale i přesto zobrazuje úctyhodných 262 tisíc barevných odstínů. Displej však mohl být větší (jeho velikost je 28x28 mm), přitom místo by se zde určitě našlo. Možná se vám zdá, že telefon nemá žádné ovládací klávesy – na předním krytu se nacházejí pouze tlačítka pro ovládání hudebního přehrávače.

BenQ-Siemens EF51 - Hyper recenze, fotka

Černé provedení

Přední kryt lze ale odklopit a pod ním se skrývá plnohodnotná alfanumerická klávesnice. Klávesy jsou díky malé velikosti přístroje hodně namačkány na sebe, čímž je ztížena ovladatelnost. Na levém boku telefonu naleznete konektor pro připojení handsfree, napravo zase konektor pro připojení nabíječky a klávesy pro regulaci hlasitosti, klávesa pro spuštění fotoaparátu a klávesa pro spouštěč hlasového ovládání včetně funkce Speech-to-Music. Tato funkce slouží k hlasovému vytáčení čísel nebo hledání skladeb dle interpretů a jejich následné přehrávání

Ano, Benq-Siemens možná vypadá jako mp3 přehrávač, ale ve skutečnosti se jedná o hudební telefon. K tomuto označení mu napomáhá podpora paměťových karet miniSD, jenž doplňují interní 21MB paměť. Připojíte-li telefon k počítači (ať kabelem nebo přes Bluetooth), telefon se bude tvářit jako výměnný disk díky podpoře funkce Mass Storage. Správný hudební telefon by neměl být závislý jen na hudbě ze své interní paměti a tak můžete poslouchat i FM rádio.

Bílé provedení

V základním balení najdete sluchátka, která barevně ladí spolu s telefonem, ovšem kvalitu přehrávání musím posoudit každý sám. Přes bluetooth a současně podporu A2DP profilu lze hudbu poslouchat i na vašich bezdrátových sluchátkách. Navíc sluchátka využívají nestandardního konektoru a jdou bez redukce, takže vlastní sluchátka připojit nelze. Jen přes bluetooth a podporu A2DP profilu lze hudbu poslouchat bezdrátově. Nechcete-i poslouchat hudbu, můžete využít vestavěného 1,3 Mpix fotoaparátu. Možnost natáčet video však nebyla Benq-Siemensem implementována.

Co se týče organizačních funkcí, jsou na velmi dobré úrovni. Kalendář nabízí měsíční a denní náhled, dále je zde úkolovník, převodník měn, odpočítávač či stopky. Kalkulačka je použitelná jen pro základní operace, světové časy evidují, kolik je právě hodin na vámi zadaných místech. Budík je opakovaný. Telefon podporuje Javu, takže si nemusíte vystačit se čtyřmi hrami, který jsou v telefonu předinstalovány, můžete si do telefon nahrát nové. Telefonní seznam poskytuje kapacitu pro plnou pětistovku jmen, ke každému kontaktu přísluší až 14 údajů. Vyhledávat lze kontakty jen podle prvního znaku, kontakty je možné sdružovat do skupin, či přiřadit jim hlasový příkaz nebo odlišnou vyzváněcí melodii.

Telefon přijímá a odesílá textové a multimediální zprávy. Oba druhy zpráv se ukládají do interní paměti, kde je pro ně vyhrazen 1 MB. Při jejich psaní lze využít prediktivního psaní v podobě slovníku T9, který píše bez diakritiky. Jedna dlouhá zpráva se může skládat až z devíti částí (1440 znaků). Multimediální zprávu můžete tvořit až do velikosti 100 kb, můžete přidávat zvuk, text nebo obrázek (například z vestavěného fotoaparátu). Dále je zaručena podpora zpráv EMS (černobílé obrázky ve zprávách), s e-mailem se zde nesetkáme. K internetu se připojíte jen na počítači a to díky hardwarovému modemu, v Benq-Siemensu internetový prohlížeč chybí. Pro přístup na Wap (2.0) lze však použít jen GPRS třídy 10, žádná pokročilejší technologii si zde své místo nenašla.

Benq-Siemens EF51 je telefon zaměřený na hudbu. I přesto ale nabízí megapixelový fotoaparát nebo prvky k ovládání hudby na flipu. Nevýhodou jsou bezesporu pomalé reakce malého displeje a malá klávesnice modelu. Tak už to ale chodí, miniaturizace si vybírá svoji daň na úkor ovladatelnosti. Co dodat, stylový Beny-Siemens EF51 je k dispozici ve dvou barevných variantách – černé a bílé.

Klady:

• netradiční design mp3 přehrávače
  • ovládací prvky na flipu telefonu